روش تنظیم شعله اصلی پکیج

روش تنظیم شعله اصلی پکیج

روش تنظیم شعله اصلی پکیج

 

روش تنظیم شعله اصلی پکیج

 

آموزش تنظیم حداکثر شعله

همانطور که می¬دانید برای تنظیم حداکثر فشار گاز می¬بایست شیر آب گرم مصرفی را بطور کامل باز کرده، لوله هوا را جدا نماییم. آنگاه درپوش شفاف روی شیرگاز را برداشته و با آچارتخت (شماره۱۰) مهره را به سمت عقربه¬های ساعت برای افزایش شعله (خلاف جهت عقربه¬های ساعت برای کاهش شعله) بچرخانیم.

آموزش تنظیم حداقل شعله

برای تنظیم حداقل شعله، لوله هوا را جدا کرده و یکی از سیم¬های شیربرقی را بیرون می¬آوریم و در حالی که با آچار تخت، مهره را ثابت نگه داشته-ایم، با پیچ گوشتی، پیچ را به مقدار دلخواه باز و یا بسته نماییم.

این مهره و این پیچ بروی شیر برقی مدولار قرار دارند و با تغییر آنها می¬توانیم مقدار نوسان دیافراگم محفظه E را تغییر بدهیم.

نکته: وقتی ما با پیچ گوشتی ، پیچ را به سمت عقربه ای ساعت (پایین) میچرخانیم به نوعی دیافراگم E را به سمت پایین هدایت میکنیم و مسیر ۵ را تنگ¬تر می¬نماییم. با کوچکتر شدن مجرای ۵، خروج گاز از پشت دیافراگم D سختر انجام می گیرد و در نتیجه فشار گاز در بالای دیافراگم D به راحتی نمیتواند دیافراگم D را به پایین هدایت کند و حداقل شعله ما، افزایش می یابد.
پایین آمدن دیافراگم E که توسط پیچ انجام میگیرد، کاملاً مکانیکی است

و حتی در صورت قطع شدن مدار برق شیر مدولار نیز، وظیفه خود را انجام می-دهد. با برق دار شدن سیم پیچ های مدولار، هسته F به سمت پایین جذب می¬شود و به علت آنکه هسته F به دیافراگم E متصل می¬باشد در نتیجه روزنه ۵ تنگ می-گردد و طبق صحبت های پیشین، گاز با حجم بیشتر وارد محفظه D میگردد و شعله بلندتر می گردد. برای همین موضوع است که برای تظنیم حداقل شعله، ابتدا باید یکی از سیم¬های مدولار را بیرون بیاوریم تا سیم پیچها حالت مغناطیس نداشته باشند و هسته F در حالت طبیعی قرار داشته باشد تا ما بتوانیم حداقل شعله را بدون خطا تنظیم نماییم.

توجه کنید: سعی نمایید که پیچ تنظیم حداقل شعله را تا انتها محکم نکنید. زیرا ممکن است در موقع تنظیم مجدد، فنر پشت دیافراگم بیرون بیاید و دیگر نتوانید حداقل شعله را تنظیم نمایید.
همچنین بر اثر فشار زیاد، ممکن است که ترک خوردگی در برجستگی دیافراگم به وجود بیاید و برای تنظیم حداقل شعله با مشکل مواجه شویم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =