هوا گیری پکیج بوتان

هوا گیری پکیج بوتان

هوا گیری پکیج بوتان

 

 

 

هوا گیری پکیج بوتان

 مفهوم تزریق فشار و طرز اجرای آن 

۱-تزریق فشار: باز کردن شیر ورودی آب پکیج. برای انجام این کار باید توجه داشته باشید که چون ممکن است هوا در قسمت پمپ پکیج وجود داشته باشد بنابر این با مشورت سرویس کار، تأکید می کنم با مشورت و یادگیری از سرویس کار دریچه ی پمپ را بازکرده تا دریچه ی کوچکی مثل ورودی باد چرخ دوچرخه ظاهر شود.

سپس یک پیچ گشتی چهارسو درون آن فرو کرده تا پینی که وسط آن است به پایین فشار داده شود در همین حال فشار دادن شیر ورودی آب را باز می کنید و نگاهتان را از عقربه ی فشار پایین نمی اندازید فشار که به دو نیم الی ۲.۸ رسید شیر ورودی آب را ببنید ممکن است در حال ورود آب به جای زیاد شدن فشار متوجه شوید که عقربه ی فشار ثابت است تعجب نکنید صبر کنید تا فشار آب بر هوای داخل سیستم غلبه کند، سپس فشار زیاد می شود.(البته در موارد به نسبت کم تجربه بنده همیشه چنین بوده). توجه کنید در تمام این مدت دستتان را از پیچ گوشتی رها نکنید.

راه های هواگیری پکیج

 

۱-دونفره: ابتدا رادیاتوری که راحت تر هواگیری می شود مثلا رادیاتور حمام، نفر اول شیر ورودی اش را باز کند و سپس با آچار مخصوص پیچ دریچه ی هواگیری را باز کند(فعلا تا اطلاع ثانوی با او کاری نداریم)، در همین حال نفر دوم با نگاه به عقربه ی فشار، فشار از دست رفته توسط تخلیه ی آب(آبخارج شده به همراه هوا در رادیاتور حمام) را با تزریق فشار جبران می کند و آن را بین ۲.۵ تا ۲.۸ نگاه می دارد. فعلا با نفر اول کاری نداریم. مدت احتمالا زیادی(اگر سیستم کم هوا باشد احتمالا مدت کم خواهد بود) طول می کشد تا به این مرحله برسیم که وقتی شیر آب ورودی پکیج باز می شود بدون معطلی عقربه به بالا برود و علی رغم تخلیه ی مجدد آب رادیاتور(مثلا حمام) و کم شدن فشار، باز کردندوباره و سه باره شیرآب پکیج هم فشار را بی معطلی بالا ببرد.(مرحله پایستگی) این کار را که انجام دادید شیر رادیاتور(حمام) را می بندید. و به سراغ بقیه رادیاتورها می روید. هر کدام از آن ها را نفر اول با باز کردن شیرآب رادیاتور و پیچ خروج هوا و تزریق فشار نفر دوم هواگیری کرده و بعد از اینکه کاملا هوا خارج شد و رادیاتور پر از آب شد شیر آّبش را می بندیم و به سراغ رادیاتور
بعدی می رویم تا تمام رادیاتورها هواگیری شود

۲-یک نفره: شیر آب و پیچ هوای رادیاتور حمام را باز کرده برای مدتی طولانی(اگر سیستم کم هوا باشد، مدت کم) تزریق فشار را در حالی که از رادیاتور حمام آب خارج می شود هوا گیری پکیج انجام می دهیم تا به مرحله ی پایستگی برسیم، پیچ هوا و شیر آب رادیاتور حمام را می بندیم و برای بقیه ی رادیاتور ها: هر رادیاتور را که هواگیری کردیم(باز کردن شیر آب و پیچ هوا)، شیر ورودی آبش را می بندیم و تزریق فشار را انجام می دهیم.
توجه کنید اگر تا به حال باز شدن پیچ هوا را ندیده اید باید تذکر دهیم که یک تشت و احیانا یک پارچه مورد نیاز است تشت برای این که زیر دریچه بگذارید تا آب خارج شده همراه هوا درون آن بریزد پارچه برای اینکه اگر پیچ خروج هوا کج بود (مثلا به سمت دیوار) آن را به درون تشت هدایت کنید

توجه کنید تمام شیرهای رادیاتورها باید بسته باشد برای هر دو راه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =