نحوه کار شیر سه طرفه موتوری در پکیج دیواری

نحوه کار شیر سه طرفه موتوری در پکیج دیواری

 

نحوه کار شیر سه طرفه موتوری در پکیج دیواری

 

 

نحوه کار شیر سه طرفه موتوری در پکیج دیواری

این پست از سایت تعمیر پکیج در کرمان قصد دارم نحوه کار شیر سه طرفه موتوری در پکیج دیواری بپردازیم

 

شیر سه طرفه موتوری

 

در پکیج های دیواری از شیر سه طرفه موتوری استفاده می کنند که قابلیت های زیادی را در اختیار استفاده کننده می گذارد.

شیر سه طرفه موتوری به وسیله جریان الکتریکی کار می کند و نحوه کار این دستگاه به این شکل است که بعد از وارد شدن نیروی برق به دستگاه و همزمان با باز کردن آب گرم مصرفی میله شاسی داخل شیر سه طرفه موتوری عمل کرده و دریچه شوفاژ را توسط اورنگ می بندد.

این نوع شیر در انواع مدل های پکیج، متفاوت است، ولی دارای عملکردی، یکسان می باشد. در این نوع شیر از قطعاتی استفاده می شود که در مدل پکیج های دیگر متفاوت است. کار این قطعه این است که به شیر سه طرفه موتوری وصل می شود و از داخل توسط شاسی شیر سه طرفه قفل می شود. به این ترتیب با حرکت شاسی دریچه شوفاژ بسته می شود و آب گرم باز می شود، مجددا زمانی که آب گرم بسته شود،

شاسی شیر سه طرفه موتوری به حالت اول خود باز می گردد و روی شوفاژ سوییچ می کند. شیر سه طرفه موتوری قابل تعمیر است و در صورت خرابی، می توان این قطعه را به تعمیرگاه مربوطه برد و قطعه را تعمیر کرد.شیر سه طرفه یا موتور الکترکی ۲۲۰ ولت یکی از قطعات است که در تعمیر پکیج دیواری مورد استفده قرار می گیرد

 

ویژگی های شیر سه طرفه موتوری

 

شیر سه طرفه موتوری دارای کیفیت ساخت بالا می باشد و توسط شرکت های سازنده پکیج های دیواری ساخته می شود.

هر شرکتی در ساخت شیر سه طرفه موتوری از ایده های خود استفاده کرده اند و آن را ساخته اند و به همین علت این نوع شیر در مدل های دیگر شرکت ها دارای تفاوت می باشد. شرکت های سازنده شیر سه طرفه موتوری از مواد اولیه مرغوب جهت ساخت این قطعه استفاده می کنند

تا کارایی این شیر بیشتر باشد و طول عمر زیادی را بکند. در این نوع شیر، از جنسی استفاده شده است که ضد زنگ بوده و مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی توسط رطوبت و آب را دارد. شرکت های سازنده پکیج، شیر سه طرفه موتوری را با کیفیت های بالا تولید می کنند تا اشکالی در محصول خود ظاهر نشود و محصولی کاملا سالم و بدون مشکل به دست مشتری برسد.

 

اهمیت ساخت شیر سه طرفه موتوری

این نوع شیر در داخل درست و تهیه می شود و می تواند با نمونه های خارجی رقابت بکند. شیر سه طرفه موتوری دارای عملکرد مهمی می باشد و باید از مواد عالی و با کیفیت ساخته شود

چرا که هم با آب سر و کار دارد و هم توسط جریان الکتریکی برق کار می کند. جنس شیر سه طرفه موتوری محکم بوده تا جایی که امکان دارد ضد ضربه بوده و در برابر ضربه های احتمالی ناچیز، مقاومت نشان می دهد.

شیر سه طرفه موتوری از اهمیت خاصی در پکیج ها برخوردار می باشد و باعث می شود تا تولید کنندگان پکیج های دیواری، اهمیت بالایی را در هنگام ساخت این نوع شیر به کار ببرند. شرکت های تولید کننده و سازنده پکیج های دیواری از مواد اولیه مرغوب جهت ساختن و تولید پکیج ها و قطعات داخلی آن ها استفاده می کنند چرا که مشتری و مردم، به کیفیت کالا اهمیت می دهند و کالای مورد نظرشان را با در نظر گرفتن کیفیت بالا و همچنین قیمت مناسب خریداری می کنند و به همین دلیل رضایت مشتری برای تولید کنندگان شرط اول است.

 

 

در پکیج‌های دومبدل برای تغییر وضعیت کارکرد پکیج از حالت بهداشتی به گرمایش از شیر سه‌راهه استفاده می‌شود.

دو قطعه اصلی تشکیل‌دهنده شیر سه‌راهه، یکی موتور شیر سه‌راهه و دیگری شفت (میله) است که کارکرد موتور باعث ایجاد نیرو برای جابه‌جایی شفت و تغییر وضعیت شیر سه‌راهه و تغییر مدار فعال برای کارکرد دستگاه می‌شود.
بدین معنی که با قرارگیری در حالت گرمایش، اتصال مبدل اصلی و مبدل ثانویه قطع شده و آب با گرم شدن در مبدل اصلی به سمت وسایل گرمایش ساختمان به طور مثال رادیاتورها می‌گردد و با قرارگیری در حالت بهداشتی، اتصال مبدل اصلی به وسایل گرمایشی ساختمان قطع و آب در مسیر اصلی بین مبدل اصلی و ثانویه در جریان خواهد بود.
هنگامی که در سیستم درخواست آب گرم بهداشتی وجود دارد مسیر گرمایش بسته شده و تمام انرژی دستگاه پکیج صرف گرم کردن آب بهداشتی می‌شود.

شیر سه‌راه برقی (موتوری) از قسمت‌های زیر تشکیل شده است

۱-موتور
۲-شفت
۳-بلوک سه‌راهه

موتور شیر سه‌راهه

موتور که دارای حرکت خطی رفت و برگشت است در قسمت بالا قرار گرفته است.

با ولتاژ ۲۳۰-۲۲۰ ولت کار می‌کند. این موتور دارای سه اتصال الکتریکی است که اتصال ۱ و ۲ موجب حرکت به سمت پایین و اتصال ۲ و ۳ موجب حرکت به سمت بالا می‌شود. (اعداد ۱، ۲ و ۳ در محل اتصال ۳ رشته سیم به موتور مشخص است.

 

برای تعمیر پکیج در کرمان فقط کافیست با ما تماس بگیرید

 

خدمت بوتان کرمان

  1. تعمیر پکیج در کرمان
  2. تعمیر آبگرمکن در کرمان
  3. فروش لوازم یدکی در کرمان
  4. فروش محصولات بوتان در کرمان
  5. و….

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =